cccmtb

najważniejszy przegląd
serwis manitou http://www.rol-bud.net/oferta/sprzedaz-czesci/kramer/ i kramer http://haik.pl

Jednym ze sposobów ożywienia polskiego przemysłu po II wojnie światowej, miało być stworzenie w Warszawie fabryki samochodów. Najpierw chcieliśmy wejść z kooperację z Włochami i na ich licencji produkować auta marki FIAT.

Podpisano nawet odpowiednie umowy, jednak ich realizacja nie doszła do skutku. Współpracę podjęliśmy wówczas ze Związkiem Radzieckim, a w latach pięćdziesiątych produkcja aut w naszym kraju stała się już faktem.

Budowa fabryki samochodów na warszawskim Żeraniu zakończyła się w jesienią 1951 roku. Jeszcze tego samego roku z taśmy produkcyjnej zszedł pierwszy samochód marki Warszawa, jednak nie był to tak naprawdę pojazd wyprodukowany w naszym kraju – większość prac wykonano jeszcze w Związku Radzieckim.

Pierwsza prawdziwie nasza Warszawa (wyprodukowana wyłącznie z polskich części) opuściła fabrykę na Żeraniu w 1954 roku. W późniejszym okresie nasi inżynierowie dokonywali licznych korekt w radzieckich projektach, a także konstruowali inne modele aut.