cccmtb

najważniejszy przegląd
Dwie lokomotywy Eurostar
www.kozakwojtan.nieruchomosci.pl malowanie linii na parkingu

Kolej się zmienia a nowe technologie pozwalają na coraz większe osiągi. Jednym z ciekawszych rozwiązań ostatnich lat jest zastosowanie zasilania, które dociera do dwóch końców składu. Taki mechanizm działa w przypadku super-nowoczesnego pociągu Eurostar, który przewozi pasażerów przez kanał La Manche. O Eurostarze mówi się czasem, że jest to pociąg przyszłości, którym można jeździć już dziś.

Zastosowanie podwójnego zasilania ma na celu zabezpieczenie składu przed niechcianym postojem w tunelu. Jeśli jedna z lokomotyw zostanie uszkodzona, druga pociągnie lub popchnie pociąg. Jednak to nie jedyna rzecz, która wyróżnia europejską ikonę nowoczesnej kolei. Eurostar na swoich trasach spotyka trzy rodzaje trakcji.

Oznacza to, że musi być przygotowany do efektywnej jazdy po każdym rodzaju torów. Właśnie dlatego w pociągu zainstalowano dodatkowy, opuszczany ślizg, który jest opuszczany, gdy zachodzi taka potrzeba. Wrażenie robi również stopień zautomatyzowania pociągu. Szereg wskaźników to cenna informacja dla maszynisty, jednak komputer sam wykonuje wiele czynności i dostosowuje parametry jazdy do warunków na torach.

W centrali maszynisty można sprawdzić nawet, czy wszystkie ekspresy do kawy działają właściwie.